سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

استفاده از کامپیوتر در زمان ما به یکی از رایج ترین کارها تبدیل شده است. امروزه کامپیوتر نه تنها در خانه ها بلکه در محیط های کاری نیز گسترش بی رویه ای پیدا کرده اند و کمتر اداره و سازمانی را مشاهده می کنیم که از کامپیوتر در آن خبری نباشد. این پدیده جدید اگرچه فواید بی شماری به ما انسان ها هدیه کرده است اما مشکلاتی برای کاربران به همراه می آورد. کارشناسان بهداشت حرفه ای و ارگونومی معتقدند کار با کامپیوتر عوارضی به همراه دارد. از جمله مهم ترین آنها، به مشکلات بینایی برای کاربر، عوارض مفصلی و عضلانی، مشکلات زایمانی در دوران بارداری، عوارض پوستی، استرس و تنفس گازهای مضر متصاعد شده از کامپیوتر اشاره می کنیم.

مشکلات بینایی :

مشکلات بینایی، از شایع ترین مشکلاتی است که در اثر کار زیاد با کامپیوتر بروز می کند. درد، سرخی و سوزش چشم و آب ریزش آن، دوبینی، احساس تاری دید که به کاهش قدرت بینایی، خستگی و درد چشم و سردرد منجر می شود، از جمله این عوارض است. چشم های انسان عادت دارند تا بسیار راحت روی اشیای دور و نزدیک متمرکز شوند، به همین دلیل احتمال خستگی ماهیچه چشمی که روی کاغذ و صفحه مانیتور متمرکز شده وجود دارد. همچنین ماهیچه های دیگر چشم، از تغییرات نور یا درخشندگی یا از تغییر مسیر دید بین صفحه نمایشگر و نوشته های در حال تایپ خسته می شوند و به دلیل جابه جایی زیاد کلمات، چشم قدرت تطابق خود را به مرور از دست می دهد. افرادی که دارای اختلالات انکساری اصلاح نشده هستند، بیشتر در معرض خطرند.

عوارض مفصلی و عضلانی :

یکی دیگر از شایع ترین عوارض کار با کامپیوتر، دردهای عضلانی و درد مچ دست و بازوها است. درد گردن و کمر در طولانی مدت، خمیدگی پشت از عوارض دیگر کار زیاد و طولانی با کامپیوتر است. به طور معمول، کاربران کامپیوتر، ساعدها، دست ها، بازوان، پشت و گردن خود را در یک حالت ثابت قرار می دهند و این عمل سبب وارد شدن فشار زیاد، در زمان طولانی، روی ماهیچه ها و تاندون های فرد می شود و در نهایت می تواند به مشکلات عضلانی و مفصلی نیز منجر شود. در این رابطه، عوامل ارگونومیکی مانند بار کاری، حرکات تکراری، طرز نشستن، زاویه دید، وضعیت میز و صندلی، ارتفاع صفحه کلید و مانیتور، وضعیت نوری، سرعت تایپ و نداشتن آرامش روانی می تواند از مشکلات جدی به شمار رود.

مشکلات دوران بارداری و زایمان :

برخی پژوهشگران بر این باورند که زایمان ها و بارداری های غیرعادی و تولد نارس و ناقص به استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر و وجود تشعشات آن مربوط است. برخی تحقیقات نشان دهنده این مطلب است که سقط جنین در زمانی که در معرض میدان های مغناطیسی حاصل از کامپیوتر با قدرت بیش از 9/0 میکروتسلا قرار دارند، شایع تر است. بنابراین هنگام خرید یا استفاده از کامپیوتر باید دقت کنید که مانیتور کامپیوتر شدت میدان مغناطیسی زیادی نداشته باشد.

مشکلات پوستی :

ولتاژ زیاد لامپ تصویر در انواع نمایشگرهای قدیمی موجب تولید میدان الکترواستاتیک و بارهای الکتریکی مثبت در سطح خارجی صفحه نمایش می شود. در میدان بین بارهای مثبت و صورت کاربر، گرد و خاک و ذرات در تمامی جهات حرکت می کنند. اگرچه میزان گرد و خاک و ذرات بسته به نوع تهویه اتاق، کف پوش و عوامل دیگر تغییر می کند، همیشه وجود دارند. جریان بارهای مثبت حاصل در این میدان ممکن است در افرادی که حساسیت پوستی دارند، موجب خشک شدن پوست دست و صورت و ترک خوردن آن شود. همچنین بررسی ها نشان داده اند افرادی که از حساسیت های پوستی شکایت دارند و هنگام کار بیشتر تحت فشارهای فکری و عصبی قرار می گیرند، فشارها و استرس ها موجب تغییرات هورمونی مانند تیروکسین و پرولاکتین و همچنین ضایعات پوستی در آنها می شود. در یک مطالعه دیگر نیز ارتباط میان ضایعات پوست صورت و کار با کامپیوتر را به عوامل روانی اجتماعی و مسایل محیط کار نسبت داده اند. البته عوامل شخصی هم در بروز این ضایعات دخالت دارند.

استرس و مشکلات عصبی، روانی :

حجم کار زیاد و دوری از همکاران در محیط کار می تواند به بروز مشکلات روانی منجر شود. البته کار با کامپیوتر افسردگی زا به شمار نمی رود بلکه حجم زیاد کار است که در ایجاد استرس روانی نقش دارد.

تنفس گازهای کامپیوتر :

بدنه کامپیوتر ها و نمایشگرها بر اثر گرم شدن، بوی مخصوصی از خود متصاعد می کنند. از جمله این بوها، گاز دیوکسین است که به وسیله بدنه کامپیوتر و صفحه نمایشگر تولید می شود. این مواد به عنوان مواد ضدحریق در بدنه نمایشگر و بردهای کامپیوتر به کار می روند. همچنین گاز اوزن به هنگام کار چاپگر لیزری تولید می شود که به بافت مخاطی بینی، چشم و گلو آسیب می رساند. بنابراین رعایت استانداردهای مربوط در این خصوص از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان کامپیوتر ضروری است.

منبع: http://forum.ulc.ir






تاریخ : یکشنبه 91/11/29 | 7:33 عصر | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

قصه تکراری

روزی روباهی می رود پیش کلاغی و می گوید: به به. عجب دمی، عجب پایی!!

کلاغ با خونسردی می گوید: کجای کاری بابا! من خودم دوم راهنمایی ام.

 

بچه همسایه

از یک نفر می پرسند: «چند تا بچه داری؟

چهار تا از انگشتانش را نشان می دهد می گوید: «سه تا»

همه تعجب می کنند و می گویند: «اینها که چهار تاست»

او انگشت کوچکش را نشان می دهد و می گوید: «این بچه همسایه مان است،ولی همیشه خانه ماست»


جنگل

پسری که تا به حال جنگل ندیده بود، با دوستش به جنگل رفت

دوستش به او گفت : اینجا جنگل است

پسر جنگل ندیده گفت : این درخت ها نمی گذارند جنگل را ببینم


مشکل آسانسوری

یک نفر سوار آسانسور می شود، می بیند نوشته اند: ظرفیت :12 نفر

با خودش می گوید :عجب! حالا 11 نفر دیگر را از کجا بیاورم؟


سلمانی

کچلی به سلمانی میرود همه نگاهش می کنند

میگه : چیه ؟ اومدم آب بخورم !!

 

لامپ سوخته

یک لامپ برق سوخت

صاحبش به آن پماد سوختگی مالید


انگشت

یک روز یک نفر پطروس فداکار را با دهقان فداکار قاطی می کند

انگشت می کند تو چشم راننده ی قطار

منبع:http://www.karballa.ir






تاریخ : یکشنبه 91/11/29 | 1:0 صبح | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

http://karballa.ir/images/karballa1/011.jpg

سه چیز مهم !
سه چیز را با احتیاط بردار : قدم, قلم, قسم
سه چیز را پاک نگهدار: جسم, لباس, خیال
از سه چیز خود را نگهدار: افسوس, فریاد, نفرین کردن
سه چیزرا بکار بگیر : عقل, همت, صبر
اما سه چیز را آلوده نکن : قلب, زبان, چشم
سه چیز را هیچگاه و هیچوقت فراموش نکن: خدا, مرگ, دوست خوب



وقتی راه رفتن آموختی، دویدن بیاموز
و دویدن که آموختی ، پرواز را
---------------------
راه رفتن بیاموز، زیرا راه هایی که می روی جزیی از تو می شود و سرزمین هایی که می پیمایی بر مساحت تو اضافه می کند
---------------------
دویدن بیاموز ، چون هر چیز را که بخواهی دور است و هر قدر که زودباشی، دیر
---------------------
و پرواز را یاد بگیر نه برای اینکه از زمین جدا باشی، برای آن که به اندازه فاصله زمین تا آسمان گسترده شوی
---------------------
من راه رفتن را از یک سنگ آموختم ، دویدن را از یک کرم خاکی و پرواز را از یک درخت
---------------------
بادها از رفتن به من چیزی نگفتند، زیرا آنقدر در حرکت بودند که رفتن را نمی شناختند
---------------------
پلنگان، دویدن را یادم ندادند زیرا آنقدر دویده بودند که دویدن را از یاد برده بودند
---------------------
پرندگان نیز پرواز را به من نیاموختند، زیرا چنان در پرواز خود غرق بودند که آن را به فراموشی سپرده بودند
---------------------
اما سنگی که درد سکون را کشیده بود، رفتن را می شناخت
کرمی که در اشتیاق دویدن سوخته بود، دویدن را می فهمید
و درختی که پاهایش در گل بود، از پرواز بسیار می دانست
---------------------
آنها از حسرت به درد رسیده بودند و از درد به اشتیاق و از اشتیاق به معرفت
---------------------
و کمال معرفت آن است که
خودت را باور داشته باشی

منبع: http://www.karballa.ir






تاریخ : جمعه 91/11/27 | 7:53 صبح | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi.jpg

استفاده از خواص درمانی فیروزه قدمت طولانی دارد. از این سنگ برای درمان سردرد، مشکلات چشمی،تب و گزش حشرات استفاده می­شده است. برای مثال فیروزه را به صورت پودر در آورده و آن را به مریض که از درد شکم رنج می­برد می­خوراندند. فیروزه همچنین خواص ماوراء طبیعی نیز دارد که گفته می­شود بدلیل اینکه سنگی­ هارمونیک است برای آرام کردن بیماران عصبی مؤثر می­افتد واسترس را از بیماران دور

 می­کند و دوستی­ها را گسترش می­دهد. این سنگ، سنگ صلح و آرامش است. باعث اقزایش ایمنی در برابر اهریمن شده و قدرت عشق و دوستی و صداقت و عقل و حکمت را فزونی می­بخشد. فیروزه سمبل شانس خوب و آرامش و محافظت در برابر شیطان است.به همین دلیل خلبانان و خدمه هواپیما از فیروزه استفاده   می کنند.

تقویت:

قلب، دستگاه تنفسی، چشم ها، گردش خون، گلو، معده، کبد ( در صورتی که فرد بیمار باشد و یا اتفاق ناخوش آیندی برایش در شرف وقوع باشد، رنگ فیروزه عوض می شود، گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وی ترک بر می دارد).

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/tf2.jpg

فیروزه به عوارض عملکردهای نادرست کبد و غدد کمک می­کند.

چشم­ها را نیرو می­بخشد و بر علیه بیماریهای چشم و اصلاح گردش خون مؤثر است. درد گلو، التهابات ریوی و بیماریهای دستگاه تنفس را درمان می­کند. در برابر افسردگیها مفید است و قلب را تقویت میکند. فیروزه برای همه بیماری­هایی که بر اثر کمبود مواد غذایی و تغذیه بد ایجاد می­شوند مانند آناروکسی (بیماری که بر اثر نخوردن غذای کافی و کمبود مواد غذایی ایجاد می­شود) به کار می­رود. معمولاً هنگام پارگی رباطها و تاندوها، جریان خون را در بافتهای عضلانی زیادتر می­کند. همچنین به خاطر درخشش آن شادی­آور است و اثر سودمندی بر روی کمبود اکسیژن، مسمومیت خونی و استرس دارد. فیروزه کمک مؤثری به درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروس­ها و باکتریها هستند یا نواحی آلوده می­کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفابخشی بیکران خود آگاهی ندارد! همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این کانی چنانچه رنگ خود را از دست بدهد و یا خرد شود، تمام نیرویش را از دست می­دهد.

فیروزه، کانی توانمند و حامی افراد است. به ویژه فرض شده است که اسب و سوارکار را از سقوط ناگهانی در امان نگه می­دارد. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت می­کند. همچنین طلسم اعضاء کارکنان هواپیمایی است. فیروزه باعث شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده می­شود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرافت و چابکی منتقل می­کند. این کانی باعث اعتماد به نفس می­شود و جرأت لازم برای بیان استدلال­هایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانس­ها در ما ایجاد می­کند. شخص را در برابر خواب­های آشفته و کابوسها حمایت می­کند. نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از ما دور می­کند و حتی می­تواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد. فیروزه مخصوص چاکرای گردن و گلو (چاکرای پنجم) است.

 
http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi1.jpg
http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/tf3.jpg
فیروزه مفرح معده می باشد . برای سردرد بسیار مفید است . استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید . کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه فیروزه آنان را درمان می کند . اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند . استفاده از فیروزه بادفتق درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریها داخلی را درمان می نماید . اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ، صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید . یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمویت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است.

  

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi2.jpg

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/tf5.jpg
استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش می دهد ، خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد ، دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب می سازد ، انسان را در مقابل حوادث برق حفاظت کرده و نمی گذارد که آدمی در آب غرق گردد ، جانوران موذی و گزنده را دور می سازد و نمی گذارد که آنها به آدمی آسیب برسانند . اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید ، به فیروزه بنگرید ، برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز می نماید . استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است . برای زن حامله مفید و محافظ است . استفاده از آن در آدمی احساس محبت ، عشق ، علم و هنر را ترقی می دهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد . قلب و چشم را تقویت می نماید.

برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد . قلب و چشم را تقویت می نماید . به همراه هر کسی که باشد ، از برق گرفتگی ، غرق شدن ، نیش جانوران موذی ، نظر بد و قتل و کشته شدن در امان است و محفوظ ، با کسانی که مزاج بادی دارند موافق می باشد . فیروزه در اثر تغییرات هوا زمانی درخشنده و زمانی تار و مکدر می گردد. در اثر تغییرات روغن و مشک تیره می گردد.

 

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi3.jpg

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/tf4.jpg

فرمول شیمیایی  فیروزه را کراس 1952 به صورت cuoh(po4)5 h5(ai(oh))b نوشته است.
فیروزه دارای وزن مخصوص 8/2-6/2 و ضریب شکست 65/1- 61/1 و سختی 5-6 است .
فیروزه از نظر خواص نورانی دو محوری مثبت  است. فیروزه ترد و شکننده است. جلای فیروزه شیشه ای و به قولی مومی است. معمولاً نور را عبور نمی دهد یا به عبارتی او پاک و (کدر و تیره ) است. در صورت ساختن پرده بسیار نازکی از فیروزه نو را از آن عبور می کند.
ترکیب شیمیایی فیروزه به این صورت است اکسید آلومینیم %84/36 – اکسید فسفر %12/34 – اکسید مس %27/9 – آب %47/19 و همینطور ناخالصی نیکل و منگنز میباشد.
فیروزه دارای سیستم تری کلینیک رده پنیا کوئیرال فرم کریستالی اکثراً کوچک و یا منشوری است.                                               

 

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi4.jpg

ارتباط با رگه سنگ و پی بردن به چیدن رگه های سنگ و تصور نمودن اشکال به خصوص بر روی آن از نظر علمی- کشور سوئد بلژیک پدیده پزشکی از یک گرم به بالا روی فشار خون- ضربان قلب و نوع رنگ آرامش بخش می باشد. ارزش معنوی در کشورهای عربی و آسیای میانه به عنوان سنگ شانس- سنگ حاکم سنگی که فقد را از انسان می زند. سنگ جادویی سنگ وادار کننده سنگ افسانه ای و سنگ رزق دهنده می دانند.

 

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi5.jpg

در کتاب علامه مجلسی روایت از رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر کس فیروزه را در روز یک با ر نگاه کند پنج بار در بهشت به رویش باز می شود.

دومین روایت : اولین هدیه ای که خداوند به رسول اکرم(ص) در غار حراء سنگ فیروزه بود و از طریق جبرئیل به ایشان داده شده است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) می فرماید فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد ونیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.
همچنین در برخی روایات آمده است که:

الف) باعث بى نیازى و دورى فقر مى گردد.
ب) جهت ایجاد فرزند مؤثر است.
ج) در استجابت دعا مؤثر است.
د) عامل فتح و پیروزى است.
هـ) دور گرداننده دردها از دیدگان است.
و) موجب گشایش سینه مى گردد.
ز) قوت دل را زیادمى کند
ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود.

یکى از خادمان امام هادى (علیه السلام) از آن حضرت جهت زیارت على بن موسى الرضا اجازه سفر به سرزمین طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشترى با نگین عقیق زرد به همراه داشته باش که بر روى آن حک شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگین «محمد و على» حک کن.

خادم مى گوید: از نزد امام بیرون شدم و انگشترى را طبق دستور امام تهیه کردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى دیگر با نگین فیروزه باید همراهت نمایى که در بین طوس و نیشابور شیرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از راه رفتن بازمى دارد، به سوى آن شیر رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به او بگومولاى من مى گوید از راه کنار برو. بعد اضافه کرد، باید نقش روى انگشتر الملک لله و سمت دیگر آن «الملک لله الواحد القهار» باشد که انگشتر حضرت على (علیه السلام) این نقش را داشته است. که آن سپرى در برابر درندگان و عامل پیروزى در جنگهاست.

 

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi6.jpg

از بزرگترین خواص این گوهر در میان دیگر سنگها بیش از صد هزار رنگ در آبی و سبز دارد.
هرگز دو عدد سنگ مثل هم ندارد از نظر نوع و رنگ مثل اثر انگشت می باشد سنگ زنده می باشد. و مثل انسان از اکسیژن هوا استفاده می کند.
مواد تشکیل دهنده فیروزه آلومینیم مس منگنز اکسید آهن و آب می باشد. نوع ارزش در کشورهای آسیایی به نام سنگ مهر و محبت همچون کشورهایی چون پاکستان- افغانستان- هندوستان و کشورهای عربی (اطراف خلیج فارس) عزیز ترین چیزی که با پول شاه مقیاس نمی شود جهت مبادله به وسیله سنگ فیروزه آن چیز گرانبها در همچنین کشورهایی قیمت گذاری یا مبادله یا معامله می شود. از قدیم ایام سنگ به عنوان سنگ چشم زخم نیز مطرح می باشد.

از نظر دیدگاه مردم سوئد افراد می توانند در محیط خود دیدگاه اشخاص مقابل خود را بسنجند به این طریق که شخصی پیدا می شود و به شخصی که از فیروزه استفاده می کند می گوید چقدر سنگ زشتی؟ چرا بهتر ازآن را نخریدی؟ و شخص دیگر می گوید چقدر سنگ زیبایی نامش چیست؟ و چه خواص دارد.

پس اینجا به وسیله سنگ فیروزه دو دیدگاه را می توان حدس زد.
دیدگاه اول نسبت به شخص منفی – دیدگاه دوم مثبت به این علت است که این سنگ به لقب وادار کننده نیز مشهور می باشد. این پدیده علمی در کشور سوئد مورد قبول می باشد. فیروزه در مقابل سه چیز عکس العمل نشان می دهد که هرگز نباید با آنها تماس پیدا کند. روغن، کرم، ادکلن

کشور سوئد ابا کوچکترین آزمایش سنگ فیروزه را در داخل یک گلدان قرار داده و از ماسه کنار دریا یا ماسه رودخانه گلدان را پر کرده و سنگ را در دل آن قرار داده و به مدت دو هفته در طول  روز به آن مانند یک گل آب می دهند و اگر سنگ فیروزه اصیل نیشابوری باشد باید به حالت اولیه خود برگردد.

 

http://shop.akspix.org/wp-content/uploads/2012/05/fi7.jpg

سنگ یا کانی مورد نظر را در حالی که دراز کشیده و در رهایی کامل قرار دارید، بر روی چاکرای مخصوص قرار دهید. ارتعاشات سنگ­ها در طی 20 دقیقه عمل می­کنند و بدن در یک وضعیت رهایی کامل قرار می­گیرد. استفاده از یک موسیقی دلپذیر از این تجربه بهتر حمایت می­کند. بعد از پایان زمان ذکر شده بهتر است چند دقیقه دیگر نیز سنگ در محل خود باقی بماند. لازم است سنگها بعد از استعمال برای چاکراها، در مدت زمان معینی در زیر آب قرار گیرند.

 

منبع: http://shop.akspix.org






تاریخ : پنج شنبه 91/11/26 | 7:32 صبح | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

 رهنمود امام صادق (ع) درباره نوشیدن آب

امام صادق علیه السلام می‌فرماید: هر کس در آب آشامیدن این آداب را رعایت کند خداوند او را مستحق بهشت کند: وقتی که ظرف آب را نزدیک دهان آورد بسم‌الله بگوید، سپس بنوشد و پیش از سیراب شدن، ظرف را از دهانش دور کند و حمد خدا بگوید، سپس دوباره بنوشد و ظرف را از دهانش دور کند و حمد خدا بگوید سپس بنوشد و ظرف را دور کند و حمد خدا را بگوید.

دعای نوشیدن آب

امیر مومنان علی‌ علیه‌السلام می‌فرماید: هرگاه رسول خدا (ص) آب می‌آشامید، می‌فرمود: «الحمدالله الذی لم یجعله اجاجا بذوبنا و جعله عذابا فراتا بنعمة»؛ سپاس خدای را که آن را به سبب گناهانمان برایمان تلخ قرار نداد بلکه آن‌ را به سبب نعمتش شیرین و گوارا قرار داد.

آداب نوشیدن

1-ایستادن

حضرت علی (ع) می‌فرماید: ایستاده آب ننوشید، چرا که درد بی‌درمان آورد، مگر اینکه خدای عزوجل بهبودی بخشد.

امام صادق (ع) با تفکیک میان نوشیدن در شب و روز، در حقیقت سخن حضرت امیر (ع) را تفسیر کرده و می‌فرماید: ایستاده آب نوشیدن در روز غذا را گوارا می‌کند و در شب زردآب می‌آورد.4

2-با دست شسته

رسول خدا (ص) می‌فرمایند: دستانتان را بشوئید آنگاه در آنها آب بنوشید چرا که هیچ ظرفی پاکیزه‌تر از دست نیست.

 پرسش از آب سرد در قیامت

حضرت رسول (ص) می‌فرماید: نخستین سؤالی که در قیامت از انسان درباره نعمت (مادی) می شود این است که به او می‌گویند؛ آیا بدن سالم به تو ندادیم و از آب سرد سیرابت نکردیم؟

امیر مؤمنان در تفسیر آیه «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ» که در قیامت از نعمت سؤال می‌شود، می‌فرماید: «مقصود از نعمت، آب سرد در روزهای گرم است».

نکته: البته آب از مصادیق روشن نعمت مادی است و آنچه از امام صادق (ع) رسیده است که «نحن النعیم» یعنی ما نعمت مورد سؤال هستیم.

پرهیز از منع آب

رسول خدا (ص) می‌فرماید: مردم را از سه چیز نمی‌شود محروم کرد که یکی از آنها آب است 9 و نیز می‌فرماید:‌روز قیامت خدا به سه کس نظر لطف نکند و پاکشان نگرداند و برایشان کیفر دردناکی است؛ از جمله کسی که در مسیر راه عمومی، آبی دارد ولی آن را از رهگذران مضایقه می‌کند.

آلوده نکردن آب

برای مسلمان شایسته نیست آب را که مایه حیات انسان و هر موجود زنده‌ای است،‌ آلوده کند از پیامبر (ص) در این تعبیر‌های گوناگونی نقل شده است؛ گاهی از تخلی در کنار آب گوارا یا رودخانه آب گوارایی که از آن استفاده می‌شود11 و گاهی از تخلی کردن در کنار رودخانه جاری و بار دیگر از ادرار کردن در آب جاری و گاهی از انداختن آب دهان در جایی که از آب آن استفاده می‌شود، نهی کرده است همچنین می‌فرماید: از آلودن آبی که در جایی جمع شده باشد (مانند آب چاه و یا پشت سد و ...) بپرهیزید تا مورد لعن قرار نگیرید.

حضرت علی (ع) می‌فرماید: ‌آب ساکنانی دارد؛ با ادرار و غائط (مدفوع) آنها را نیازارید.

آثار نگاه کردن به آب

پیامبر اکرم و امام کاظم (ع) در ضمن حدیثی چنین فرمودند:‌ نگاه به آب جاری، چشم را روشنی می‌بخشد.

امام صادق (ع) می‌فرماید: نگاه کردن به آب، چهره را نورانی و شاداب می‌کند.

آداب غذاخوردن

امیر مؤمنان(ع) می‌فرماید: برای پیامبر(ص) غذایی آوردند، آن حضرت انگشت خود را در آن فرو برد و چون دید داغ است، فرمود: بگذارید سرد شود که برکتش بیشتر شود؛ خدا غذای داغ به ما نداده است.

امام حسین(ع) می‌فرماید: هرگاه رسول خدا(ص) غذایی می‌خورد، می‌گفت: «اللهم بارک لنا فیه و ارزقنا خیرا منه؛ خدایا! در آن برای ما برکت قرار ده و بهتر از آن را روزیمان فرما» و هرگاه شیری می‌نوشید، می‌فرمود: «اللهم بارک لنا فیه و ارزقنا فیه؛ خدایا! در آن برای ما برکت قرار ده و روزیمان را در آن قرار ده».

امام صادق(ع) می‌فرماید: رسول خدا(ص) از هنگام بعثت تا پایان عمر خود هرگز در حال تکیه زدن غذا نخورد و پیوسته مانند برده غذا می‌خورد و مانند برده می‌نشست، ایشان این کار را برای تواضع و فروتنی در برابر خدا انجام می‌داد3، همچنین می‌فرماید: پیامبر اکرم(ص) برای خوردن و آشامیدن و برداشتن چیزی را با دست چپ نمی‌پسندید.

راوی گوید: رسول خدا(ص) برای خوردن، آشامیدن و وضو از دست راست خود استفاده می‌کرد.

پیامبر(ص) غذای داغ نمی‌خورد تا سرد شود و می‌فرمود: خدا به شما آتش نخورانده است. غذای داغ برکت ندارد پس آن را سرد کنید و آن حضرت هرگاه غذا می‌خورد بسم‌الله می‌گفت.

انس می‌گوید: هرگز رسول خدا(ص) از  غذایی بدگویی نکرد، اگر غذایی را می‌پسندید آن را می‌خورد و اگر غذایی را نمی‌پسندید، نمی‌خورد.

رسول خدا(ص) سیر، پیاز، تره‌فرنگی و عسل آغشته به شیره‌ای که از درخت، در شکم زنبور می‌ماند، نمی‌خورد زیرا بوی آن در دهان می‌ماند.

پیامبر اکرم(ص) ساده و محقّر بر سر غذا می‌نشست و هرگز آروغ نمی‌زد و دعوت آزاد و برده را می‌پذیرفت، هر چند بر غذایی که از پاچه و سیراب تهیه می‌شد! هدیه را می‌پذیرفت، هر چند جرعه‌ای از شیر باشد و آن را می‌خورد؛ ولی صدقه نمی‌خورد.

امام صادق(ع) می‌فرماید: غذای پیامبر(ص) نان جو بدون خورشت و روغن بود.

پیامبر(ص) هنگام آب نوشیدن در ظرف آب تنفس نمی‌کرد و هنگام تنفس ظرف را از دهانش دور می‌کرد.

راوی می‌گوید: هرگاه رسول خدا(ص) غذا می‌خورد به فرد رو به روی خود لقمه تعارف می‌کرد و هنگام نوشیدن، به کسی که در سمت راست او بود آب می‌داد.


منبع :مفاتیح الحیات نوشته علامه جوادی آملی

منبع: http://alhagh.parsiblog.com






تاریخ : چهارشنبه 91/11/25 | 4:24 عصر | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

دانلود فیلم ایرانی خوابم می اد با کیفیت بالای – DVDRip

khavam miuoo دانلود فیلم خوابم می اد

اطاعات کامل : MovieMag

فرمت : Mp4

حجم : 290 مگابایت

محصول: 1391

کارگردان: رضا عطاران

تهیه کنند: همحمدرضا تخت‌کشیان

مدت فیلم: 95 دقیقه

بازیگران: اکبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، ویشکا آسایش، سروش صحت، خداداد عزیزی، ناصر گیتی‌جاه، اصغر سمسارزاده و…

خلاصه داستان: رضا، معلمی ساده و درستکار که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با زن‌ها دچار مشکل است، با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب می‌لش نیست و…

 

لینک مستقیم| هیپ فایل | رودفایل | نمونه کیفیت

منبع:http://www.myfilm5.asia






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 9:50 عصر | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()
نکاتی مهم در مورد پتو
 

نکاتی مهم در مورد پتو

این روزها کمتر می توان پتوهایی با جنس پنبه خالص پیدا کرد. در حال حاضر، بیشتر پتوهای پنبه‌ای موجود در بازار، ترکیبی از نخ پنبه و الیافی مصنوعی مانند اکریلیک و پلی‌استر هستند....

این پتوها بسیار گرم و نرم‌اند و کمتر از پتوهای پشمی هم پرز می‌دهند. تنوع و فراوانی این جنس پتوها، باعث شده که گوی رقابت از سایر جنس‌های پتو ربوده شود. پتوهای پنبه‌ای که با الیاف مصنوعی نامبرده ترکیب شده‌اند، بسیار سبک هم هستند و معمولا در 2 مدل یک لایه و دولایه برای فصل‌های گرم‌تر و سردتر سال عرضه می‌شوند.


1 -  پتوهای دولایه :

پتوهای دولایه بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستانی آن گروه از افرادی هستند که تمایل چندانی به استفاده از لحاف‌های سنگین ندارند. البته اگر مبتلا به اگزما هستید یا پوستتان به الیاف مصنوعی حساسیت دارد، امکان تشدید خارش و التهاب پوستی با استفاده از پتوهای دولایه در شما وجود خواهد داشت. در این صورت باید سری به فروشگاه‌های معتبر عرضه کالاهای خواب بزنید و پتوهای تمام پنبه ارگانیک را از آنها خریداری کنید. قیمت این پتوها کمی بالاست اما امکان ایجاد حساسیت پوستی و حتی تنفسی با استفاده از آنها تقریبا به صفر می‌رسد.

2 - پتوهای پشمی :

یکی از خاصیت‌های مهم و برجسته پشم، این است که به خوبی گرما را در خود حبس می‌کند. به همین دلیل هم پتوهای پشمی می‌توانند بهترین انتخاب برای افراد سرمایی در فصل زمستان باشند. البته ناگفته نماند که این پتوها از انواع پنبه‌ای و حتی انواعی که الیاف مصنوعی دارند، کمی زبرتر و سنگین‌تر هستند. با این حساب، استفاده از آنها برای بچه‌ها و افرادی که پوست حساسی دارند، چندان مناسب نیست.

3 - پتوهای پشم‌شیشه‌ای :

این پتوها می‌توانند بهترین انتخاب برای بچه‌ها و افراد دارای پوست حساس یا ناراحتی‌های تنفسی باشند. معمولا در این نوع پتوها یک لایه سبک پشم‌ شیشه در میان پارچه نخی بزرگی دوخته می‌شود که همین امر امکان تماس مستقیم پوستی و تنفسی را با پشم‌شیشه به صفر می‌رساند. حالا اگر پارچه رویی پتو هم نخی و با رنگ روشن باشد، دیگر امکان هرگونه حساسیتی نسبت به پتو از بین می‌رود. پتوهای پشم‌ شیشه‌ای به رغم نازکی و سبکی‌شان گرمای خوبی دارند و به همین دلیل هم می‌توانند گزینه مناسبی برای بچه‌ها و سالمندان محسوب شوند.

4 - شستشوی پتو :

بهتر است هنگام خرید پتو دقت کنید که عبارت « قابل شستشو در ماشین لباسشویی » یا « Machine Washable » روی برچسب آن درج شده باشد. در این صورت می‌توانید خیلی راحت کار شستشوی آن را به ماشین لباسشویی‌تان بسپارید. اگر تمایلی به این کار یا سپردن پتوهای خود به خشکشویی ندارید، می‌توانید یک تشت پر از آب ولرم و مایع شوینده تهیه کنید و پتو را داخل آن بیندازید. سپس آن را با پا کمی لگد کنید و پس از اطمینان از تمیز شدن، داخل همان تشت و بازهم با لگد کردن، کف‌های آن را از بین ببرید و آبکشی‌اش کنید.

از آنجا که خیس‌ شدن پتو باعث افزایش وزن بیش از اندازه آن می‌شود، به هیچ عنوان هنگام شستشو آن را بلند نکنید تا دچار کمردرد نشوید. در نهایت هم می‌توانید حدود 2 ساعت پتو را داخل سبدی بگذارید تا آبش کاملا کشیده شود و سپس آن را برای خشک‌شدن کامل در فضای آزاد پهن کنید. فقط حواستان باشد معمولا تمام پتوها با شستشو کمی زبر و دارای اصطکاک می‌شوند بنابراین حتما هنگام آخرین مرحله آبکشی، کمی مایع نرم‌ کننده به تشت شستشوی‌تان اضافه کنید.

در ضمن، از آنجا که الیاف پتو بسیار به هم فشرده هستند و کار شستن آن هم چندان ساده نیست، به شما توصیه می‌کنیم هرگز از پودرهای مختلف برای شستن پتو استفاده نکنید و مواد شوینده مایع را برای این منظور انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است شوینده‌های پودری در لابلای الیاف پتو گیر کنند و به سادگی با آبکشی خانگی و سنتی حل نشوند و از بین نروند.

5 - رنگ پتو :

شاید یکی از نکته‌هایی که خیلی‌ها هنگام خرید پتو توجه چندانی به آن نداشته باشند،‌ رنگ و طرح پتو باشد. در صورتی که داشتن طرح و رنگ مناسب پتو هم می‌تواند به خواب راحت و با آرامش ما کمک کند. روان‌ پزشکان آمریکایی می‌گویند بهتر است پتو را بین رنگ‌های سبز ملایم، لیمویی، صورتی، گلبهی، یاسی، کرم یا حتی سفید انتخاب کنیم تا پیش از خواب و با دیدن رنگ پتو از نظر روانی به آرامشی نسبی برسیم.

6 - طرح پتو :

طرح پتو هم باید خلوت و آرامبخش باشد تا باعث آشفتگی ذهن، درست پیش از خواب نشود. اگر تمایلی به استفاده از پتوهای تک‌رنگ ندارید، طرح گل‌ها و طرح‌های هندسی ساده می‌توانند گزینه مناسبی برای پتوی خواب شما باشند. ضمن اینکه بهتر است از خریدن پتوهایی با عکس حیوانات ترسناک، شخصیت‌های کارتونی خشن یا رنگ‌های تند و هیجان‌انگیز مانند قرمز برای بچه‌ها خودداری کنید. عکس پتوی بچه‌ها می‌تواند از میان شخصیت‌های کارتونی دوست‌داشتنی و محبوب آنها باشد تا حس خوبی هنگام خوابیدن به
آنها القا کند.





تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 7:28 صبح | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()

خبرگزاری فارس: گزارش لحظه به لحظه از حرکت نوشابه در بدن

اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد؛ متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند؛ میزان بالای قند خون و شیرین کننده‌های مصنوعی موجب دفع هر چه بیشتر کلسیم از طریق ادرار می‌شوند.

قدرت اسیدی نوشابه به قدری بالاست که برخی‌ها برای باز کردن واشرهای شیر آب، از آن استفاده می‌کنند و برخی مکانیک‌ها از آن برای شستن سیلندر خودروها.


بسیاری از پزشکان مردم را از مصرف نوشابه بر حذر می‌دارند که البته کمتر به تبعات آن اشاره می‌شود؛ در این گزارش به اتفاقات پس از مصرف نوشابه در بدن انسان اشاره می‌شود.


10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می‌شود، می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.


20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین می‌شود، کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.


40 دقیقه بعد: حالا دیگه جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های چشم گشاد می‌شود، فشار خونتان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند؛ گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.


45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند؛ این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.


60 دقیقه بعد: اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد؛ متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند؛ میزان بالای قند خون و شیرین کننده‌های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.


مدتی بعد: کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل می‌شود؛ حالا دیگر کلسیم، منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.


مدتی بعدتر: کم کم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به اُفت قند می‌رسد؛ در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال.


حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید دفع کرده‌اید، آبی که می‌شد به جای اسید،کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد؛ تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

منبع: http://tareen.blogsky.com






تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 12:0 صبح | نویسنده : محمدمهدی عزیزان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.